Online Diary ᵔᴥᵔ
 Assalamualaikum......
Sempena kedatangan bulan mulia saye disini ingin mengucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1433H/2012M. Belom terlambat lagi kan kan nak ucapkan untuk semua. Sudah enam hari sebenarnya kita berpuasa. Sungguh cepat masa sekarang :')

 Selamat Menunaikan Ibadah Puasa!

 Niat puasa sebulan Ramadhan
 Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan ramadhan kerana 
Allah Ta'ala.
 Doa berbuka Puasa

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman
aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat
Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.
 Doa selepas berbuka puasa
 
Ya Allah! kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku
beriman dan  atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah 
hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat.
Ya Allah! aku minta ampuni dosaku dengan Rahmat Engkau
yang meliputi segala sesuatu.


Semoga dengan Ramadhan kali ini, dapat memberikan yang terbaik untuk kita menjalankan segala ibadat dan kebaikkan. Jangan lepaskan segala peluang besar yang telah dijanjikan didalamnya.


Hadith Dari Ibnu Majah Katanya : Rasullulah SAW bersabda,"Beberapa Banyak Orang Yang Berpuasa Tetapi Tidak Mendapat Apa-Apa Daripada Puasanya Kecuali Lapar dan Dahaga"



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 mulut murai:

Post a Comment

. Sila tinggal tapakaki anda disini .

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen